Temat: „Choinka
zielona przyszła dzisiaj do nas” – wykonanie choinki techniką origami (z kół).
Grupa: 5–latki
Miejsce: sala zajęć
Cele ogólne:
-
wspieranie działań twórczych dzieci,
-
integrowanie środowiska przedszkolnego i rodziców,
-
tworzenie choinki,
-
wprowadzenie świątecznego nastroju.
Metody
pracy: działania praktyczne, zabawy dydaktyczne
Formy pracy:
zbiorowa,
indywidualna
Czas: 30 minut
Przebieg
zajęć:
1. Powitanie – nauczyciel wita wszystkich słowami:
„W ten świąteczny czas,
witam wszystkich was.
Jedną ręką pomachamy
i sąsiada przywitamy.”
- Dz. wita się z
innymi dziećmi przez podanie ręki.
2. Rozwiązywanie
zagadki – wprowadzenie do tematu zajęć.
„Z mroźnego lasu
przywieziona,
w srebrzyste bombki
ustrojona,
a kiedy płomień świec
zaświeci,
cieszy dorosłych,
cieszy dzieci.”
- Dz. odgaduje zagadkę.
3. „Choinka” – wysłuchanie wiersza B.
Formy.
„Wczoraj rosłaś na polanie, dzisiaj
przyszłaś do nas.
Jakie miłe to spotkanie, choinko
zielona!
W środku naszej sali pięknie
przystrojona
panna choineczka uśmiecha się do
nas.
Na niej bańki, łańcuch, lampki
kolorowe.
Gwiazdeczki prześliczne, złocone
bajkowe.
Na jednej gałązce piernikowe ludki,
a na innej siedzą małe krasnoludki.
Pajacyk, kogucik, maleńkie
serduszka
chrupiące ciasteczka, pachnące
jabłuszka.
W koło stoją dzieci, piosenki
śpiewają
na choince światełka radośnie
migają.”
- Dz. słucha wiersza.
4. Rozmowa na temat treści wiersza pt.
„Choinka”.
- Gdzie rosło drzewko
iglaste?
- Czym się różni drzewo
iglaste od choinki?
(Nauczyciel wyjaśnia,
że choinka to udekorowane drzewko iglaste)
- Jak ustrojona była
choinka z wiersza?
- Jak wyglądają choinki
w waszych domach?
- Dz. odpowiada
na pytania.
5. Oglądanie
gałązek drzewa iglastego, dotykanie, wąchanie ich, porównywanie wyglądu igieł.
- Dz. Wypowiadanie się na temat gałązek, dostrzega
różnice w wyglądzie igiełek, mówi o swoich odczuciach.
6. Zabawa przy piosence „Prosimy
zostań”.
Dzieci razem z rodzicami bawią się przy
piosence, wykonując odpowiednie gesty do piosenki.
- Dz. działa w zabawie wspólnie z rodzicem.
7. Wykonanie pracy plastycznej
„Choinka”. - praca
wspólna z rodzicem.
Dzieci
otrzymują 6 karteczek, na których narysowane są koła, wycinają je. Następnie
składają koła na pół i przyklejają do kartki formułując z nich choinkę. Na
koniec ozdabiają drzewko według własnego pomysłu. Po
wykonaniu choinki nauczycielka zaprasza dzieci i rodziców z pracami na dywan. Wspólne
oglądanie wykonanych prac i postawienie ich na półce.
- Dz. wykonuje prace plastyczną.
8. Ewaluacja:
„Co powiesimy na choince?” – na
dywanie rozłożone są obrazki przedstawiające różne przedmioty, zadanie dzieci
polega na nazwaniu ich, oraz określeniu które z nich można zawiesić na choince.
Każde dziecko wybiera po jednym obrazku i przykleja je na emblemat choinki.
- Dz. dokonuje oceny zajęcia wybierając prawidłowy
obrazek.
9. Zakończenie
zajęć.
Podziękowanie za wspólną zabawę. Dzieci wspólnie z
nauczycielem śpiewają piosenkę na pożegnanie „Ubierzemy dziś choinkę”.
- Dz. śpiewa piosenkę.
Na sam koniec dzieci wręczyły rodzicom wykonane świeczniki, pisałam o nich TUTAJ.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz