piątek, 26 sierpnia 2016

Kalendarz urodzin


Urodziny są ważna data w naszym życiu. My dorośli czekamy na nie, już nie tak bardzo z utęsknieniem, lat nam przybywa, za to dzieci cieszą się z tego dnia niesamowicie i wręcz przeciwnie do nas, są szczęśliwe kiedy mogą na swej dłoni pokazać kolejny paluszek. 

Dzisiaj przygotowałam "Kalendarz urodzin". Przez większość wakacji zastanawiałam się jaki w tym roku zrobić dla swojej grupy, aż w końcu coś wymyśliłam. Ale zanim do tego dojdziemy, napisze Wam jaki kalendarz miałam w tamtym roku szkolnym. 
Moja grupa były Żabki i tym samym innego kalendarza być nie mogło, musiał nawiązywać do nazwy grupy. Na środku tablicy widniała duża żaba z koroną na głowie a w okół niej były nenufary. Na każdym liściu był napis miesiąca. W miesiącu, w którym dzieci miały urodziny na liściu znajdował się znaczek dziecka z datą. Na innym liściach były kwiatki. I tak żaba towarzyszyła nam przez cały rok.

W tym roku chciałam aby kalendarz posłużył nam również do zapoznania z graficznym zapisem nazw miesięcy. Na początku roku zamierzam dzieciom zrobić zdjęcia i przyczepić je do miesięcy, w których dzieci mają urodziny, ewentualnie przyczepić ich znaczki. W związku z tym, że moje przedszkolaki są z końca roku i żeby wcześniejsze kartki nie były puste, będziemy szukać skojarzeń z tym miesiącem, nietypowych świąt, bądź co się wydarzyło w tym miesiącu a potem przyczepimy obrazek, który będzie im się z tym kojarzył.
Dany miesiąc będę zaznaczać zapewne klamerką, tak jak to robiłam w kołowym kalendarzu.

A jak wyglądają urodziny u mnie w grupie?
Dzieci przynoszą zazwyczaj cukierki. Siadają na krzesełku w kółeczku (na głowie mają koronę, w której mogą chodzić przez cały dzień, a potem zabiera ją do domu) inne dzieci śpiewają "Sto lat". Następnie dzieci podchodzą do solenizanta, składają życzenia, częstują się cukierkiem i siadają do stolików, każde dziecko dostaje kolorowankę. Wszystkie prace szczepiam ze sobą, robię stronę tytułową i solenizant zabiera ją do domu. 


1. Kalendarz urodzin - obrazki.



Kalendarz wycinamy po ramkach, laminujemy i korzystamy :)

PS. Zrobiłam dla Was jeszcze dwa rodzaje kalendarza do pobrania.


2. Kalendarz urodzin - kolor.





3. Kalendarz urodzin - ramki.




4. Girlanda.

Na koniec zamieszczam jeszcze girlandę, jeśli macie swoje pomysły na kalendarze to może jedynie skusicie się na nią.




Edit.

A tak prezentuje się kalendarz w sali. Jeszcze tylko zdjęcia dzieci i można świętować urodziny.

Pozdrawiam :)


Grafiki pochodzą ze strony:
www.clipartpanda.com 

21 komentarzy:

  1. Witam, ilustracje są świetne ale czy da się je pomniejszyć?

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję. Chętnie skorzystam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuję.. świetna strona!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry 🙂 Świetne pomoce 😍 Ale mam problem z pobraniem girlandy 😔

    OdpowiedzUsuń
  5. Baaardzo dziękuję za wspaniałe pomoce!

    OdpowiedzUsuń
  6. dzień dobry mam problem z pobraniem kalendarza, mogę prosić o pomoc?

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzień dobry, chciałabym skorzystać materiałów ale niestety nie ma dostepu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam Chciałabym pobrać ale odmowa dostępu :( można prosić o pomoc?

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzień dobry. Bardzo proszę o pomoc, ponieważ mam odmowę dostępu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień dobry, czy mogę zapytać jakie jest źródło tej pięknej czcionki w trójkąty?

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  12. dzień dobry, nie mogę pobrać, proszę o pomoc

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam, chętnie skorzystam, ale brak dostępu

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzień dobry, niestety nie mogę pobrać plików, chętnie przyjmę wskazówkę i pomoc. ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzień dobry mam problem z pobraniem plików. Proszę o pomoc

    OdpowiedzUsuń