piątek, 15 lipca 2016

Baw się razem z nami - konspekt zajęć w przedszkolu

Zabawy ruchowe stanowią dla dzieci bardzo ważny element w rozwoju. Dzięki zabawą ruchowym a tym bardziej połączonych z muzyką dzieci mogą wyrazić siebie, doskonale się przy tym bawiąc. Poprzez zabawy małe dziecko rozwija motorykę dużą, co jest dobrym podłożem do rozwijania motoryki małej. 
Poniżej przedstawiam scenariusz zabawy muzyczno-ruchowej.


Scenariusz zajęcia 

Temat: „Baw się razem z nami” – zabawy muzyczno – ruchowe rozwijające inwencję twórczą dzieci.

Grupa: 3–latki
Miejsce: sala zajęć

Cele ogólne:
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy muzyczno – ruchowe
- rozwijanie inwencji twórczej dzieci

Metody pracy: działania praktyczne
Formy pracy: zbiorowa

Czas: 15-20 minut

Przebieg zajęć:

1. Powitanie.
Nauczyciel wita wszystkich piosenką pt. „Na powitanie wszyscy razem” i zaprasza do wspólnej zabawy.
- Dz. wita się z innymi dziećmi przy piosence.

Nauczyciel opowiada dzieciom, że wyruszają na łąkę a tam spotkają różne owady, ptaki i będą je naśladować. 
Zatem wyruszamy, przygotowujemy nogi i idziemy.

2Zabawa muzyczno – ruchowa „Idę sobie”.
Dzieci naśladują gestami czynności śpiewane w piosence. 
- Dz. naśladuje czynności śpiewane w piosence.

3. Zabawa ruchowa przy muzyce „La raspa”.
Dzieci otrzymują papierowe talerzyki i próbują pokazać w rytm muzyki jak poruszają się np.: pszczółki, biedronki. 
- Dz. porusza się w rytm muzyki.


4. Zabawa muzyczno – ruchowa „Łąka wiosną”.
Nauczyciel pokazuje dzieciom sylwety owadów i zwierząt żyjących na łące (bocian, żaba, ślimak, motyl, biedronka), dzieci starają się je naśladować przy dźwiękach muzyki. 
- Dz. naśladuję zwierzątka i owady.




5. Zabawa muzyczno – ruchowa „Nie chcę Cię znać”.
- Dz. działa w zabawie wspólnie z kolegą.

6. Taniec ze wstążkami. 
Swobodne improwizowanie utworu muzycznego o zróżnicowanym rytmie z wykorzystaniem wstążek (Vivaldi – Wiosna). Dzieci tańczą swobodnie w rytm muzyki, starając się oddać jej charakter.  
- Dz. ruchem oddaje charakter muzyki, dynamikę i rytm.

7.  Ewaluacja:
Nauczycielka rozsypuje na podłodze kwiaty wycięte z papieru oraz żabki. Nauczyciel prosi dzieci o wybranie kwiatków jeśli dzisiejsze zajęcie się podobało, jeśli nie – dziecko wybiera żabkę. 
- Dz. dokonuje oceny zajęcia.

8. Zakończenie zajęć.
Podziękowanie za wspólną zabawę. Dzieci wspólnie z nauczycielem śpiewają piosenkę na pożegnanie „Na pożegnanie wszyscy razem”. 
- Dz. śpiewa piosenkę.



Wszystkie piosenki potrzebne do zajęcia dostępne są na moim chomiku: http://chomikuj.pl/nauczycichlatac 
Folder: Baw się razem z nami, hasło: piosenki.

1 komentarz: