piątek, 15 lipca 2016

Co słychać na wsi? - konspekt zajęć w przedszkolu

Moi drodzy, wpisy będę zaczynać od konspektów, które przeprowadzam w pracy z dziećmi, mam nadzieję, że coś Wam przypadnie do gustu :)



Scenariusz zajęcia


Temat: Co słychać na wsi?

Grupa: 3–latki
Obszar edukacyjny: Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt: wymienia rośliny 
i zwierzęta żyjące w różnych środowiskach przyrodniczych, np. na polu, na łące, w lesie.

Miejsce: sala zajęć

Cele ogólne:
- poznawanie zwierząt hodowanych na wsi

Metody pracy: działania praktyczne, pokaz, słowna
Formy pracy: indywidualna, zbiorowa

Czas: 15-20 minut

Przebieg zajęć:

1. Powitanie.

Zaproszenie dzieci na wycieczkę – dzieci dobierają się parami, ustawiają jedno za drugim tworząc zaprzęg – koń z wozem. Dzieci poruszają się przy dźwiękach piosenki „Na wieś”. 
- Dz. potrafi współpracować z innym dzieckiem.

2. Zwierzęta z wiejskiego podwórka.

Na tablicy nauczyciel umieszcza plansze przedstawiającą wiejskie podwórko. Obok niej znajdują się sylwety różnych zwierząt. Dzieci wybierają te, które hodowane są na wsi. W ten sposób powstaje obrazek „Na wiejskim podwórku”. (plansza była z przedszkola)
- Dz. potrafi wyróżnić zwierzęta z gospodarstwa na wsi.



3. Słuchanie wiersza „W gospodarstwie” T. M. Massalskiej.
- Dz. uważnie słucha wiersza.

"W gospodarstwie"

Pieje kogut już od świtu; 

- Kukuryku! Kukuryku! 
Kura do kurczaków żwawo 
Gdacze: - W lewo! 
Gdacze: - W prawo! 
Kaczka kwacze: - Kwa! Kwa! Kwa! 
Trzy kaczątka dziobem pcha. 
Krowa muczy: - Mu! Mu! Mu! 
Aż po prostu brak jej tchu. 
Koń opędza się od much.
I rży głośno: - Jestem zuch! 

Świnka chrumka: - Chrum! Chrum! Chrum! 
Co za hałas! Co za szum! 
Kot cichutko miauczy: - Miau! 
A pies szczeka: - Hau! Hau! Hau!

4. Rozmowa na temat wiersza.


- jakie zwierzęta występowały w wierszu?
- jaki głos wydaje kogut, jaki kura, a jaki kaczka?
- gdzie możemy spotkać te zwierzęta?

- Dz. odpowiada na zadane pytania.

5. Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała „Karmimy kogucika”.

Dzieci – koguty poruszają się po sali w różnych kierunkach, na hasło „Cip, cip” naśladują dziobanie ziarna, zbierając rozsypane przez nauczyciela bibułkowe kuleczki. Po zebraniu wszystkich kuleczek wsypują je do miseczki. 
- Dz. reaguje na sygnał umowny, porusza się po sali.

6. Zabawa rozwijająca inwencję słowną „Jakie odgłosy wydają zwierzątka?.

Dzieci siedzą w kole, nauczyciel rzuca kostką, na której są wiejskie zwierzątka. Po wypadnięciu odpowiedniego zwierzątka dzieci podają nazwy i naśladują jego głos, mogą również poruszać się jak zwierzęta.
- Dz. naśladuje odgłosy zwierząt i nazywa je.

Do tego celu zawsze używam kostki, którą wykonałam samodzielnie, dlatego jest już nieco sfatygowana (co widać na zdjęciach). Jest duża a dzieciaki lubią nią się bawić.

7. Ewaluacja.

Karta pracy – „Co nie pasuje?”. Dzieci otaczają pętelką obrazek zwierzątka, które można zobaczyć w gospodarstwie na wsi. 
- Dz. odróżnia zwierzęta wiejskie od innych zwierząt,



Pozdrawiam serdecznie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz